Benodigde documenten voor een minilening
Het aanvragen van een minilening gaat niet zonder documenten. Kredietverstrekkers willen graag een aantal documenten van je, ook bij de aanvraag van een minilening. De documenten worden gebruikt om je aanvraag te beoordelen. Veelgevraagde documenten bij een aanvraag zijn een kopie van je identiteitsbewijs (of rijbewijs) en een kopie van een rekeningafschrift (of energierekening). Mocht je een uitkering ontvangen dan wordt hier vaak een bewijs van gevraagd. De aanvraag van een minilening is in de meeste gevallen zonder BKR toetsing.
Zorg dat je deze documenten digitaal hebt zodat je ze gelijk kunt toevoegen bij de aanvraag van de minilening. Dit scheelt veel tijd in het beoordelingsproces zodat je snel over het geld kunt beschikken. Een minilening is vaak een klein bedrag van 100 euro tot maximaal 1500 euro. Wil je meer dan 1500 euro lenen dan zul je een persoonlijke lening moeten aanvragen.
Het aanvragen van een minilening bestaat uit eenvoudige stappen:
- Kies het gewenste bedrag (100 – 1500 euro)
- Vul je persoonlijke gegevens in
- Upload je kopie identiteitsbewijs, paspoort of rijbewijs
- Kies eventueel je garantsteller (bij een minilening van 1000 euro of meer)
- Verifieer je rekeningnummer
- Verzend de aanvraag voor een vrijblijvende offerte
Minilening terugbetalen
Heb je de offerte geaccepteerd en het geld ontvangen, dan moet je uiteindelijk de minilening ook weer terugbetalen. Dit moet binnen de afgesproken termijnen. Maak er een gewoonte van om bij het ontvangen van je salaris eerst de termijn af te lossen voor de lening. Op deze manier voorkom je dat je de termijnen niet kunt betalen omdat het geld al aan andere doeleinden is opgegaan. Hou je geld over? Probeer dan om een kleine financiële buffer op te bouwen om kleine onverwachte rekeningen op te vangen.